2011 m. lapkričio 7 d.

 

Tarptautinė praktika – kelias į profesinį tobulėjimą

 

Du VšĮ Kelmės PRC viešojo maitinimo mokiniai- Giedrius Račkauskas PV0/1 gr. ir Lukas Valantinas PV0/1 gr. dalyvavo ŠMPF ES Leonardo da Vinčio programos mobilumo projekte „Tarptautinė praktika Europoje – didesnės karjeros galimybės Lietuvoje” Nr.LLP-LdV-IVT-2011-LT-0528, kurį koordinuoja VšĮ Kuršėnų politechnikos mokykla. Pagrindinis projekto tikslas – patobulinti viešojo maitinimo ir turizmo sektoriaus specialybių mokinių profesines žinias, įgūdžius ir kompetencijas, suteikti galimybę mokiniams įgyti tarptautinės patirties, plačiau susipažinti su Turkijos ir Vokietijos praktinio mokymo specifika, padėti pasirengti konkurencingiems iššūkiams, ateityje kuriant savo verslą Lietuvoje.

Pirmoji projekto stažuotė įvyko 2011m. spalio 8 – 30 d. Vokietijoje. Po trijų savaičių praktinės stažuotės Vokietijos F + U Gemeinnützige Bildungseinrichtung für Fortbildung und Umschulung Sachsen GmbH mokymo centre, Chemnitz mieste, į mokyklą mokiniai sugrįžo patenkinti ir gerai nusiteikę. Mokinius lydėjo ir visą stažuotės laiką kartu buvo mokytoja Inga Viršilienė.

Mokyklos F+U Gemeinnützige Bildungseinrichtung für Fortbildung und Umschulung Sachsen GmbH vienas iš filialų nuo 1990 metų yra įsikūręs Chemnitz‘o mieste. Vien Vokietijoje mokymo institutas turi 20 atstovybių. Filialai veikia tokiose užsienio šalyse kaip Austrijoje, Kroatijoje, Lietuvoje ir Ispanijoje. Mokyklos tikslas skleisti naujausias specializuotas žinias ir profesionalumą bei sustiprinti ir įkvėpti pasitikėjimą nuolat besikeičiančiame verslo pasaulyje. Mokslas orientuojamas į darbo rinką, dabartinius akademinius standartus ir į palankias galimybes mokytis bei tobulėti. Čia taikoma ypatingai lanksti mokymo programa.

Stažuotės metu padavėjai ir barmenai įgijo patirties lankytojų aptarnavimo srityje. Paskaitų ir praktikos metu mokiniai išsiaiškino, kad dažną lankytojo nepasitenkinimą sukelia ne bloga patiekalo kokybė, o padavėjo nesugebėjimas teisingai lankytoją aptarnauti ir konsultuoti. Padavėjas  dialogui su lankytoju turi suteikti tokią kryptį, kad kuo greičiau išsiaiškintų jo norus ir įgytų pasitikėjimą. Todėl padavėjai aptarnavimo metu turėjo ne tik bendrauti, bet būti pareigingi, taktiški, paslaugūs, stropūs, teisingi, kantrūs, susitvardantys, sąžiningi.

Tobulinant savo gebėjimus aptarnavimo srityje, padavėjai ir barmenai kiekvieną darbo dieną prieš pietų patiekimą būdavo sukviečiami į 10-15 minučių mokyklos restorano instruktažą, kurio metu būdavo aptariamas meniu, nagrinėjami organizaciniai klausimai, maisto asortimento pasikeitimas ir aptarnavimo principai.

Stažuotė neapsiribojo vien tik darbu aptarnavimo srityje. Mokiniai turėjo puikią galimybę praktikuotis produktų pjaustyme prie lankytojo stalo. Lankytojo pageidavimu mokiniai pjaustė keptą viščiuką ir veršienos kulkšnį, flambiravo upėtakį, gamino vaisių salotas. Viena diena buvo paskirta kokteilių gaminimui ir jų papuošimui. Paskaitos metu mokiniai turėjo puikią galimybę sukurti savo autorinį kokteilį.

Atlikdami mokymus projekto dalyviai pasitobulino ne tik aptarnavimo, maisto pjaustymo ir kokteilių gaminimo srityje, bet ir sužinojo vokiečių tradicijas dengiant ir serviruojant stalus. Stažuotės metu padavėjai ir barmenai aptarnavo daugiau nei 80 restorano lankytojų iš Turkijos, Vengrijos, Kinijos, Izraelio, Estijos, Lenkijos, Lietuvos.

Projekto dalyviai turėjo daug pramogų, kurios glaudžiai susijusios su barmeno ir padavėjo specialybe. Vizito metu buvo aplankytas restoranas „Rellerhaus“ (Chemnitz), kuris veikia nuo 1900 metų. Čia mokiniai buvo supažindinti su šiam restoranui būdingais stalo serviravimo ypatumais, bei interjero detalėmis, kurios pritaikytos prie senovinio restorano stiliaus.

Kiekvienas padavėjas – barmenas turi mokėti ne tik patiekti maistą ir gėrimus, bet puikiai išmanyti ir jų gamybos procesus, istoriją. Mokiniai vizito metu lankėsi likerio muziejuje ir degustacijoje. Lydinčio mokytojo (I. Viršilienė) teigimu, mokiniai buvo nustebinti, kad tokia įdomi likerio istorija ir kad tiek daug rūšių yra gaminama Vokietijoje.

Taip pat aplankyta ir alaus darykla „Einsiedler“ (Einsiedel), kuri įkurta 1909 metais. Apsilankymo metu padavėjai ir barmenai susipažino su alaus gamybos procesais ir gaminamo alaus rūšimis bei jų gaminimo technologijomis. Baigiantis ekskursijai jaunieji barmenai ir padavėjai buvo pakviesti degustuoti firminį gamyklos alų, o atsisveikinant su alaus daryklos vadovu visiems buvo įteiktos atminimo dovanos – stiklinės taurės su gamyklos firminiu ženklu.

Daug emocijų ir nuostabos paliko apsilankymas „Vynoteka“ (Meissen) vyno gamyklėlėje ir muziejuje. Mokinių teigimų vyno istoriją ir vyno gaminimo procesus jiems pristatė rūsio „vaiduoklis“, kuris žaismingai atsirasdavo tai ant vienos rūsio sienos, tai ant kitos. Apie makaronų gaminimo technologijas ir rūšis padavėjai ir barmenai gilinosi „Riesa“ (Riesa) makaronų fabrike. Čia buvo demonstruojamas filmas apie makaronų atsiradimą, gaminimo technologijas. Gamykloje mokiniai stebėjo iš ko gaminami aukščiausios rūšies makaronai. Po ekskursijos visi pietavo firminiame gamyklos „Riesa“ restorane, kuriame restorano šefas patiekė aukščiausios rūšies makaronų patiekalą. Atsisveikinant su gamyklos informacijos koordinatoriais lankytojams buvo įteiktos atminimo dovanėlės.

Padavėjas ir barmenams, siekiant gero aptarnavimo, reikia pasirūpinti klientu ne tik gerai aptarnaujant, tenkinant norus, patiekiant tvarkingai ir estetiškai maistą, bet ir sukurti aplinką į kurią klientas norėtų grįžti. Dažnai lankytojas apie maitinimo įmonę susidaro įspūdį iš šių veiksnių: aptarnaujančio personalo; aplinkos ir interjero; valgių, gėrimų ir aptarnavimo kokybės. Siekdami supažindinti projekto dalyvius su interjero puošybos elementais, projekto vykdytojai pakvietė apsilankyti augalų ir interjero aksesuarų parduotuvėse “Landgarden” ir „Bettin“ (Rangsdorf). Čia prasideda gėlių ir kompozicijų kelias į aukštos klasės restoranų, kavinių įstaigas. Padavėjai ir barmenai lankydamiesi šiose parduotuvėse susipažino su kompozicijų darymo technologijomis, galimybėmis ir procesais.

Projekto metu dalyviai ne tik mokėsi ir dirbo, bet turėjo ir puikiai suorganizuotą laisvalaikį. Laisvalaikį mokiniai leisdavo sporto salėje, kurioje žaidė krepšinį, futbolą. Treniravosi treniruoklių kambaryje. Pamėgo boulingą, biliardą, tenisą. Taip pat turėjo galimybę ilsėtis poilsio kambaryje, kuriame nuotaiką ir emocijas buvo galima išreikšti šokyje bei grojant. Mokykloje taip pat veikė kompiuterinė svetainė. Viena labiausiai mokiniams patikusi laisvalaikio forma, tai lankymasis vandens parke.

Laisvalaikis neapsiribojo vien tik mokykloje esančiais užsiėmimais po pamokų. Didžioji laisvalaikio dalis - kelionės. Keliaudami po Saksonijos žemę aplankytos Chemnitz‘o, Leipzig‘o, Meissen‘o, Zwickau, Riesa, Rangsdorf, Wolkenstein miestų įžymios vietos.

Atlikę stažuotes projekto dalyviai turės parengs prezentacijas apie stažuotę tema: „Tarptautinė praktika  - kelias į profesinį tobulėjimą“, ir pristatyti  baigiamosios projekto sklaidos konferencijos metu.

 

Leonardo da Vinci programą Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas ir finansuoja Europos Komisija. Šis pranešimas atspindi tik autorių požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.