Valstybė, kuri rūpinasi savo piliečiais

Lapkričio 19 dienos pavakare iš VŠĮ Kelmės PRC kiemelio pajudėjo autobusas į Austriją. Į šia tolimą šalį pagal ŠMPF Leonardo da Vinci programos mobilumo projektą „Pastatų atnaujinimas: naujausių statybos technologijų panaudojimas interjero ir eksterjero darbuose“ Nr. LLP-LdV-VETPRO-2011-Lt-0654 susiruošė aštuoni profesijos mokytojai iš šešių Lietuvos profesinių mokyklų- VšĮ Raseinių TVM, Tauragės PRC, VšĮ Kuršėnų PM, Šiaulių PRC, Mažeikių PM.. Taip prasidėjo antroji, trijų dalių projekto ,,Pastatų atnaujinimas: naujausių statybos technologijų panaudojimas interjero ir eksterjero darbuose“ dalis. Projektą koordinuoja VŠĮ KELMĖS PROFESINIO RENGIMO CENTRAS.

Kelionė į Austriją truko 20 valandų, tad užteko laiko susipažinti, aptarti ankstesnių projektų įspūdžius ir netgi pasidalinti darbo su mokiniais patirtimi. Austrija mus sveikino skaisčia saule ir mėlynu dangumi, o ką jau bekalbėti apie kalnų grožį. Taip mus svetingai pasitiko Karintija, viena iš devynių Austrijos žemių. Bet mūsų grupę maloniai pasitiko ne tik gamta, bet ir visada besišypsantys ir nuoširdžiai norintys padėti vietiniai gyventojai ir tai mus lydėjo visą kelionę.

Trumpai atsigavę po kelionės, kibome į darbą. Pirmadienį iš ryto aplankėme 700 metų senumo HIRTER alaus daryklą. Jos atstovas aprodė gamyklos pastatus, papasakojo kaip senosios alaus daryklos pastatai buvo pritaikyti gamybinėms reikmėms, parodė rekonstrukcijos darbus ir išsaugotą unikalią architektūrą. Aplankėme netoliese esančią Frisach miestelio viduramžių tvirtovę, kuri restauruojama ir pritaikoma miestelio reikmėms. Po pietų atvykome į Trebach miestelį, kur įsikūrusi viena didžiausių Europoje masyvios medienos plokščių gamykla, priklausanti firmai TILLY. Visus sužavėjo gamybos novatoriškumas, produkcijos kokybė ir administracijos rūpinimasis dirbančiųjų sąlygomis. Dienai baigiantis užsukome į miestelyje esantį ,,Prechtlhof “ viešbutį – restoraną. Buvome maloniai sutikti šeimininko, kuris išsamiai papasakojo, o paskui ir aprodė medinį namelį – viešbutį medyje. Namelis įrengtas 24 metrų aukštyje, jis labai komfortiškas, unikalus ir naudojamas kaip jaunavedžių apartamentai. Pamatėme, kaip restorano savininko idėja, pasitelkus architekto žinias ir statybininkų profesionalumą, pavirsta į pelną nešanti objektą.

Antradienį pradėjome nuo firmos STEREFUR esančios Glanek miestelyje apžiūros. Jos atstovas aprodė gamyklą, papasakojo apie firmos įkūrimą ir veiklą. Visus labai sudomino fasadų šiltinimui gaminamos dangos ir naujausi šios paskirties firmos produktai, kurie yra patentuoti kaip išradimai. Toliau atvykome į Wolfsberg miesto statybininkų profesinio rengimo mokyklą. Jos direktorius mus šiltai sutiko, papasakojo apie mokyklos veiklą, aprodė bendrabuti, klases ir laboratorijas. Pamatėme pagal paskutinį technikos žodį įrengtas klases, pilnai sukomplektuotas laboratorijas ir pabendravome su juose besimokančiais jaunuoliais. Pilni gerų įspūdžiu dar užsukome į Sankt Andrea profesine mokykla ir vėl buvome nustebinti : kokios puikios klasės, laboratorijos, mokinių bendrabutis. Diskusijos su abiejų mokyklų vadovais buvo aukso vertės kaip liaudyje sakoma.

Trečiadienio ryta mūsų grupę buvo šiltai priimta SOLARIUMS FABRIK, kur apžiūrėjome saulės kolektorių gamybos linija. Gamyklos atstovė papasakojo apie firmos įkūrimą ir veiklą, atsakė į visus mus dominančius klausimus. Po pietų lankėmės dviejų individualių namų statybų aikštelėse ir bandėme suvokti, kas yra svarbu seniems europiečiams, kuriant savo gerovę, gyvenamąsias patalpas, sodą ir daržą, įrengiant liftus, žaidimo aikšteles ir kambarius vaikams.

Ketvirtadieni buvome pakviesti į Klagenfurt miestą, kur mus pasitiko architektas pon. Kärnten. Jis išsamiai papasakojo apie naują ir unikalų projektą – 90 metrų aukščio apžvalgos bokštą, kuris bus pastatytas vien iš medinių konstrukcijų. Po išsamaus pranešimo buvome pakviesti apžiūrėti jų biuro ir asmeninių būstų. Visi šie pastatai suprojektuoti ir pastatyti pagal jų projektus. Tai puikūs jau įgyvendinti ,,pasyvaus namo“ koncepcijos pavyzdžiai. Turėjome daug klausimų ir į visus buvo maloniai atsakyta. Papietavę apžiūrėjome RUTAR baldų centrą. Jo atstovas papasakojo apie naujausias sezono tendencijas baldų ir interjero srityse. Papasakojo ir parodė visą procesą, kaip aptarnaujami klientai, nuo užsakymo, projekto aptarimo iki montavimo darbų.

Penktadienis prasidėjo Villach mieste, kur jau 700 metų veikia Warbad kurortas. Norėdami pritraukti kuo daugiau lankytojų savininkai nusprendė pastatyti naują paslaugų kompleksą. Jo sąmatinė vertė 40 milijonų eurų. Mus pasitiko statyba kuruojantys inžinieriai, kurie išsamiai papasakojo apie vykdoma projektą, atsakė į gausius mūsų grupės klausimus, aprodė statybos aikštelę ir išvystė diskusiją pagal mums rūpimus klausimus. Visus stebino statybos tempai, darbų kokybė, naudojamos naujausios statybos technologijos.

Deja, savaitė prabėgo per greitai ir šeštadieni pasukome link namų. Pakeliui sustojome ir aplankėme Vienos senamiestį. Turėjome tik kelias valandas, bet jas išnaudojome pilnai, apžiūrėjome didingus rūmus, gražias pasipuošusias kalėdines gatves, pajutome šio miesto istorinę dvasią.

Ši kelionė sustiprino mūsų visų dalyvių suvokimą: „Valstybė turi gerbti ir tarnauti savo šalies žmogui, kad šis mielai pasiliktų gyventi ir kokybiškai dirbti savo gimtojoje šalyje“. Tokią mes pažinome Austiją-Valstybę, kuri rūpinasi savo piliečiais.